Sider

tirsdag 30. mars 2010

Snø og muffins

Sitter og ser ut av vinduet på regnet som faller ned fra himmelen og blander seg med den våte snøen som ligger på bakken og tenker at jeg muligens var overmodig som satte ut en nyinnkjøpt krukke med stemorsblomster i går. Tidligere i dag måtte jeg ut og redde de små blomstene og riste litt snø av dem. Men jeg er jo allikevel evig optimist og håper og tror at det faktisk er vår, til tross for et lite backlash.

Det som alltid hjelper er muffins, så i dag har jeg og ungene - og en del unger til - spist masse muffins og blitt i bedre humør av det. Det var ikke de samme muffinsene som det er bilde av under, men det spiller ingen rolle. De smakte fortreffelig uansett og fikk oss i bedre humør, selv om den våte snøen lavet ned utenfor. Etterpå perlet vi prinsesser og diverse tilbehør.

Bildet helt nederst har jeg tatt med for å minne meg på at i den rette settingen og til rett årstid kan det faktisk være pent med snø. Akkurat nå vil jeg imidlertid ha vår, og jeg er en smule bekymret for de stakkars keiserklokkene mine, som henger litt med hodet etter at de også ble en smule sjokkerte over snøen som falt i dag. Men vi håper på vår og krysser fingrene for det beste. Tross alt lukter det dritt over hele området akkurat nå - dog en smule døyvet av den våte snøen - og DET er i alle fall et sikkert vårtegn og faktisk ganske deilig for de av oss som hører hjemme her på Jæren.



Ingen kommentarer: