Sider

lørdag 27. mars 2010

Små spirer

Her er noen av de spede skattene jeg har i hagen min. Det er deilig å se at det spirer og gror - særlig etter den lange og harde vinteren vi har hatt. I morgen skal jeg få hjelp til å bære ut den lille hagebenken slik at jeg kan nyte kaffen ute dersom det skulle være deilig vårvær i sikte. Med enda litt mer sol og godt med vann vil det ikke ta lang tid før alle disse små spirene blir fullvoksne blomster. Det er like gøy hvert år, og jeg blir alltid i godt humør av å ta meg en liten tur rundt i hagen min - selv om det ikke er store flekken jeg har til disposisjon.


Her er keiserklokkene, som svært velvillig har tittet opp av jorden etter å ha ha vært fullstendig begravet av iskald snø i mange måneder.


Pynteripsen har slått skudd. Altid kjekt å kunne ta inn noen kvister av denne busken når den slår ut i blomst.


Årets første krokus ble funnet under en busk. Flere er på vei opp rundt omkring i bedet.


Løytnantshjertene spirer...


...og peonene også.

Det er jammen herlig med vår!!!

Ingen kommentarer: