Sider

mandag 5. april 2010

Påskekos

Vi kom hjem fra Sørlandet i går etter late påskedager på hytta til Farmor og Farfar. Været var heldigvis stort sett bra, så det ble anledning til å grille pølser på stranden slik vi vanligvis gjør når det er påske. Ingen ting sier nemlig påske som pølser som er kullsvarte utenpå og litt frosne inni. Av og til koker vi egg også på bålet, men det ble det ikke noe av i år. Den fine eggdekoren jeg hadde kjøpt og forlagt i fjor påske ble nemlig igjen hjemme i år også, så den må vente til neste år igjen - så får jeg håpe at jeg husker å ta den med meg da. Man er da evig optimist...

Det var dukket opp vakre vårtegn utenfor hytta, og Lillebror nøt årets første uteis foran båten, som Farfar snart skal sette på vannet igjen.

Krabbene hadde dukket opp, men var veldig små, så krabbefiskerne lot dem være i fred og krysset fingrene for at de har vokst litt til neste gang de kommer på hytta. Kanskje er det til og med mulig å vasse litt i sjøen neste gang vi kommer.

Det er herlig å være på hytta - det synes vi alle mann - men aller best er det når vi kan være mye ute og ha minst mulig klær på. Vi gleder oss derfor stort til at både ull og fleece og tykke dresser kan pakkes vekk for sesongen og badedraktene kan hentes frem. Heldigvis er ikke det så alt for lenge til - håper vi.

I dag skal trampolinen frem fra vinterlagring og hagebenken opp fra glemselen. Forhåpentligvis er ikke gode stunder i solveggen med morgenkaffen alt for langt unna.

Jeg har vår i sinnet nå, og det er herlig!









Ingen kommentarer: