Sider

onsdag 17. mars 2010

True Blood

Jeg og min mann har i lengre tid vært en smule hekta på "True Blood", som er en serie fra HBO basert på bøkene til Charlaine Harris. Jeg har lest de første fire bøkene og fikk nettopp de neste fem i posten her om dagen, så det er vel et av leseprosjektene mine fremover. Jeg fikk 1. sesong på dvd til bursdagen, så jeg blir muligens nødt til å repetere både den og sesong to før sesong tre kommer, for det er lenge til den har premiere - faktisk ikke før i midten av juni, tror jeg.

Ikke vet jeg hvorfor vampyrer er så spennende, men denne serien er passe heftig og absurd - og svært underholdende - samtidig som den er full av spennende og merkelige karakterer. Jeg ser for meg at alt kommer til å ta enda mer av i sesong 3, og det skal bli skikkelig gøy!

Favoritten min er den over 1000 år gamle vikingen Eric Northman, selv om vampire Bill jo er selve bildet på hvordan jeg og mine studievenninner i sin tid innbilte oss at "The byronic hero" ville sett ut. Men man må jo holde en knapp på en ekte viking, da, til tross for at man har en hang til moody, brooding men with a dark past...


">

Ingen kommentarer: