Sider

mandag 29. mars 2010

Enda litt mer påske inne

I går fikk påskepynten komme frem fra glemselen. Jeg pakket ut den ene esken, og nå har påsken formelig eksplodert på kjøkkenet, til ikke så veldig stor glede for min mann... Jeg har fremdeles til gode å pynte resten av huset, men jeg tror jeg bør begrense meg litt (dersom det er mulig) slik at jeg ikke jager mannen ut av huset igjen med det samme han kommer hjem fra jobb.

Som tidligere nevnt er det først og fremst den pynten ungene lager selv som jeg er mest glad i, men jeg har også en stor forkjærlighet for arvet påskepynt som har fulgt meg stort sett hele livet.


Her i det påskepyntede vinduet mitt er det litt av hvert av både selvlaget pynt (courtesy of Storesøster og Lillebror) og pynt jeg har arvet. Den litt skakke konglekyllingen med skjevt nebb og partyhatt har jeg fått av mine foreldre og er en kjent og kjær påskegjest som har fulgt meg i alle år. Når jeg i tillegg kan presse inn noen ranunkler i rosa potter og små påskeliljer er lykken fullkommen.


Ricelysestaken min kommer fra Sweet Memories og passer perfekt til alle årstider. Den er så fin at den fikk Nora på fire måneder til å slutte å gråte da hun var på besøk her for en stund siden.


Påskevogna må selvsagt frem når det er påske. Ingen påske uten. Min mann har skumle planer om å få den til å forsvinne på mystisk vis, men jeg kommer ikke til å la det skje.


Her er det selvlaget kylling (Lillebror) og påskemønstret egg (Storesøster) som får boltre seg i taklampen sammen med diverse annen pynt. Jeg synes det er nydelig!


Her er nok en kylling laget av Storesøster. Like fin å finne frem hvert år.

Det fine med all denne påskepyntlagingen er at kolleksjonen stadig vokser for hvert år. Nå er det jo et nytt familiemedlem på gang her, så produksjonsomfanget vil jo bare øke. Til stor glede for Mamma, men kanskje til litt mer bekymring for Pappa - som muligens lurer på hvor alt dette skal lagres etter hvert når det ikke er påske.

Ingen kommentarer: