Sider

tirsdag 2. mars 2010

La vinter bli til vår!

Stakkars magnoliatreet mitt! Det fryser nok forferdelig på føttene nå. Heldigvis har det litt selskap av en like så kald kaprifolium.

Japansk hengekirsebær. Egentlig ganske så dekorativt uten blomster også, men aller best med små, rosa blomsterdusker.

Jeg krysser fingrene for at det ikke er så lenge til jeg kan finne frem hagemøblene og sette i gang med terrasselivet for alvor. Man er da optimist!

Her ved inngangspartiet pleier de første vårblomstene å vise seg. Jeg har oppdaget små knopper fra både snøklokkene og keiserklokkene mine - men det var før snøen la seg igjen, så kanskje de har søkt tilflukt under bakken igjen... Ellers pleier det også å dukke opp petunia, perleblomster, tulipaner og påskeliljer når det blir vår, så jeg håper inderlig at det skjer i år også.


Nå er det vel egentlig blitt vår, i alle fall i følge kalenderen. Men her ligger snøen fremdeles, og det ser ikke ut som om den har tenkt å flytte seg med det første. Allikevel - siden jeg egentlig er en svært optimistisk person under all pessimismen jeg har utvist i forbindelse med den langvarige snøperioden - har jeg et håp om at det atter en gang skal bli vår, og da står jeg klar med blomsterspaden min og alle pelargoniene.

Jeg var rundt i hagen med fotoapparatet for to dager siden, og i solskinnet så det riktig så idyllisk ut - selv om jeg jo foretrekker hagen min helt uten snø, bugnende av blomster.

Ingen kommentarer: