Sider

tirsdag 16. mars 2010

Min første amigurumi

Jeg overrasket meg selv med å sette meg ned og forsøke meg på en av figurene i den nyinnkjøpte boken min "Virka amigurumi". Jeg var ikke sikker på om jeg kom til å klare det, men det var visst ikke så vanskelig som jeg trodde... Dessuten kom Lillebror med oppmuntrende kommentarer underveis, og hans nesegruse beundring og kommentaren "Du kan alt du, Mamma!" etterpå var vel verdt det bitte lille strevet det var å produsere denne figuren.

Jeg brukte vel ikke mer enn ca en time til sammen på å lage ferdig den lille musen og jeg tror at den vil egne seg ypperlig som babyleke eller i en selvlaget uro sammen med andre av samme sort, gjerne sammen med noen fine blomster. Nå har jo Lillebror adoptert akkurat denne musen, men den var såpass gøy å lage at det nok kommer flere etter hvert.

Det slo meg plutselig at musen ikke har fått noen hale, men siden Lillebror ikke har kommentert det enda har han muligens besluttet at han kan klare å leve med den mangelen.







Det er mye mulig at det kommer mange flere heklerier inn her etter hvert, for nå har endelig de deilige Harmony Wood-heklenålene mine fra Knit Picks kommet opp fra garnkurven og begynt å gjøre seg gjeldende. Jeg tror jeg må produsere noen smekker til babyen også etter hvert. Litt mer lekkert med heklede smekker enn de av plast og frotté.

Ingen kommentarer: