Sider

mandag 29. mars 2010

Subversive cross-stitching

Jeg liker også å brodere, og disse søte bildene er morsomme å lage og svært lite tidkrevende. Inspirert av boken "Subversive Cross Stitch" av Julie Jackson her jeg laget mange som jeg har gitt i gave til venninnene mine og noen jeg har beholdt selv. Disse under ble til på ferie på Rhodos i fjor sommer og har enda til gode å bli rammet inn. Kanskje det får være neste prosjekt? Det øverste har jeg planlagt å ha på kjøkkenet etter hvert og det i midten var egentlig tiltenkt arbeidspulten min, dersom det skulle bli for mye masing fra elevene. Jeg kom visst aldri så langt, og nå er det for sent (for denne gang) - men det vil sikkert dukke opp nye anledninger der man får både lyst og muligheten til å brøle det glade budskap ut med sine lungers fulle kraft.

Det nederste er for øvrig et bestillingsverk fra min mann og skal egentlig pryde kontoret hans. Mulig at jeg bør få rammet det inn og sendt det av gårde med ham slik at han faktisk innser at utsagnet kan bli en realitet om ikke så alt for lenge dersom han ikke blir flinkere til å delegere... Det kan jo dessuten være en fordel å ha mannen sin med seg på fødestuen etter hvert, dersom han klarer å rive seg løs fra jobben.







Bildene skulle selvsagt ha vært dampet eller strøket litt, men det får jeg heller gjøre før jeg rammer dem inn.

2 kommentarer:

Green is the new Black! sa...

Åh, så fantastisk fine & passe frekke :D
Gi beskjed om du tar i mot bestilling eller evt. swap'er!

hege sa...

Takk for det;-) De blir enda finere med ramme til. Kanskje jeg skal begynne å produsere enda flere, ja. God idé! Selvsagt kan jeg lage en eller flere til deg dersom du har noe litt naughty du ville ha sagt:-D