Sider

torsdag 4. mars 2010

Prosjekter


Det er ingen hemmelighet at jeg desperat forsøker å finne vårfølelsen i all denne vinterkulda. En måte å gjøre det på (bortsett fra å strikke tykke babyjakker i ull!) er å drømme meg bort i alskens prosjekter jeg kunne tenke meg å sette fingrene i. Nå som jeg har blitt sykemeldt for en periode åpner det seg kanskje muligheter til det, skjønt jeg skal jo faktisk forsøke å samle energi og ikke bruke opp alt sammen disse ukene som kommer.

Forleden dag kjøpte jeg meg en liten Tildaengel på Kreaktiv (lokkebutikk...). Jeg tror det var alle prikkene og de søte blomstene som lokket mest. Forhåpentligvis vil ikke denne lide samme skjebne som to andre engler (juleengler), som har havnet i skapet i like flat tilstand som da de ankom huset mitt. Planen for denne engelen er at den skal få flytte inn på tallerkenhyllen min på kjøkkenet - når denne tallerkenhyllen endelig får komme opp fra kjelleren i ferdig rødmalt tilstand. Jeg tror den vil komme til å like å sitte der oppe sammen med de supersøte barnetallerkenene som min mor og min tante hadde da de var små (nok et arvestykke fra mine besteforeldres rikholdige skattkammer).

Dersom jeg føler meg riktig i slaget kan det hende at jeg til og med lager meg et lite girlander slik som dette. Men mine damer må muligens ha kjoler av hvitprikkete, rødt stoff og litt mer bling på hjertene sine. Føler det er en ganske stor mulighet for at de kommer til å ha det, ja.

Til slutt: en liten bønn til de kreative guder om at jeg faktisk kan klare å få fingeren ut denne gang...

Ingen kommentarer: