Sider

mandag 15. mars 2010

Jannes søte fristelser

Kreative Janne fra ND! lager de mest vidunderlige kreasjoner - og mange av dem treffer rett hjem hos meg og har følgelig funnet et hjem HOS meg. Jeg lar meg ofte friste, og synes det er ekstra gøy når smykkene/øredobbene/armbåndene er OOAK (one of a kind).

Janne er ekspert på å grave frem vintage smykkedeler og sette disse sammen på ulike måter slik at smykkeskattene hennes appellerer til ulike sider ved min personlighet - og slik at de passer til ulike anledninger. Jeg er redd for at jeg nok alltid kommer til å fortsette med å være avhengig av smykker og annet stæsj fra ND!...




Dette er øredobbene som startet det hele for min del. Jeg klikket meg tilfeldigvis inn på siden til Janne på facebook og falt pladask. Det er vel ikke noe mer å si om den saken. Avhengighet kan skapes så fort at man nesten ikke rekker å trekke pusten.




Og så måtte jeg jo selvsagt ha meg et armbånd som matchet øredobbene. (Det sier seg jo selv...) Dette er en spesialbestilling og et custom made armbånd som ble til ved at Janne laget ulike forslag og sendte bilder på mail til meg og så ble vi enige om det endelige resultatet i fellesskap. Armbåndet kan også brukes som smykke, for det følger med et forlengerkjede. Min nevø, som da var fire år, syntes det var det fineste smykket han noen sinne hadde sett, og jeg er vel tilbøyelig til å synes det samme selv.




Disse Art Deco-øredobbene er også en spesialbestilling, for jeg trengte ørepynt som matchet den smaragdgrønne silkekjolen min. De passet selvsagt helt perfekt til både kjolen og anledningen og henger forventningsfullt på badet og venter på neste passende anledning til å få være med meg på fest.




Dette smykket falt jeg også pladask for, og det tar seg svært pent ut i en særdeles dyp utringing. Jeg angrer en smule på at jeg ikke bestilte de matchende øredobbene i samme slengen, men fikk med meg et par nydelige, blå øredobber med tynne sommerfugler på som også passer perfekt til. Øredobbene og smykket er for øvrig en instant mood booster, så dersom jeg føler at dagen er trist og grå er det bare å ta på seg dette, så blir alt tusen ganger bedre.




Siden jeg jo alltid har vært svak for Bassett's Liquorice Allsort var det selvsagt ingen overraskelse at jeg følte at jeg var nødt til å anskaffe meg dette armbåndet. Dette kommer også med et forlengerkjede slik at jeg kan bruke det som smykke dersom jeg ønsker det. Det finnes matchende ørepynt, så muligens blir jeg nødt til å anskaffe meg det også etter hvert. Armbåndet er morsomt og lekent og passer aller best sammen med sorte klær - men også sammen med knall rosa eller gult (dersom jeg bare kunne finne flere plagg i den perfekte gulfargen...).

I tillegg til det over har jeg også snopet meg noen øredobber fra Jannes godtebutikk - og alt sammen er designet for å få den som bærer smykkene og øredobbene i godt humør, det er jeg sikker på. De har i alle fall den virkningen på meg.

Det smykket jeg bruker aller mest er Queen of Hearts-smykket som jeg faktisk fikk av Janne fordi jeg var så tålmodig da jeg ventet på at hun skulle få smykkedeler fra Det Store Utland til et av bestillingsverkene mine. Dronningen er passe vidunderlig og passe motbydelig på en og samme tid og ligger perfekt om halsen på meg. Det er nesten som om man kan høre henne skrike "Off with her head!".

I et av innleggene under kan man skue det aller mest vidunderlige smykket av dem alle: nemlig armåndet som jeg velger å kalle Off With Her Head-armbåndet mitt. Det er inspirert av Alice in Wonderland og er nok et eksempel for hvor flink Janne er til å grave frem flotte smykkedeler og til å sette det hele sammen på en fortreffelig måte.

Se noen av alle de flotte designene til Janne på epla.no

Til min mann, dersom han leser dette: Ja, jeg har fortjent alt sammen.

Ingen kommentarer: