Sider

tirsdag 6. april 2010

Påskens kreative produksjon

Man har sittet mye på rumpen i påsken og pleiet sitt bekken, så da har det blitt litt tid til håndarbeid. Den store dillen denne påsken har vært hekling av smekker. De nye Soft Touch-heklenålene mine er fantastisk deilige å arbeide med, og det finnes masse skjønne farger å velge mellom i Mandarin Petit. Under skues de fire eksemplarene som ble til i påsken. Siden vi ikke vet om det er en liten jente eller en liten gutt som ligger og godgjør seg i magen min har jeg valgt å lage både gutte- og jenteversjoner, så får jeg heller dolle guttesmekkene opp med litt blomster dersom det skulle vise seg at vi får en jente. Ellers har jeg lovet Lillebror (snart Store/Lillebror) at dersom babyen er en gutt skal jeg kun bruke de rosa smekkene når vi er hjemme.









Jeg har også fått tid til å strikke litt. Elsker dette Mirasolgarnet fra Du Store Alpakka. Dette heter Hacho og er deilig og mykt og godt å strikke med. Oppskriften er også genial, for man strikker jakken i ett og behøver kun å sy sømmer under armene. Jeg har allerede strikket to utgaver av denne, og den ene skal trolig bli barselgave til en liten gutt som kommer omtrent samtidig med min egen baby;-) Denne her tenker jeg å beholde selv, og dersom jeg føler meg fryktelig eventyrlysten skal jeg også strikke matchende sokker, for det er mer enn nok garn til overs etter at jakken er ferdig. Skal legge ut bilde av den ferdige jakken når jeg kommer så langt, samt av den som jeg allerede har strikket ferdig (men som fremdeles mangler knapper).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så gøy at du vil være med på konkurransen min! De heklede smekkene var jo vanvittig søte! Håper du lager deg en liten "butikkavdeling" med heklede smekker etterhvert. Guttene mine er for store, men dette er jo perfekte gaver!!!

hege sa...

Takk for det;-) Jo, nå som man skal bli soccer mom på fulltid et par år får forhåpentligvis kreativiteten blomstre, så muligens det vil være en god idé med en liten butikkavdeling;-)

Nå skal jeg bare se om jeg kan klare å legge ut link til konkurransen din på siden min. Ikke så teknisk begavet, dessverre...