Sider

torsdag 15. april 2010

To knit or not to knit - the latter is not a part of the question

Siden jeg har begge barna hjemme i dag pga diverse ulumskheter i magen tar vi en rolig dag i sofaen sammen - og hva er vel mer naturlig for Mamma å gjøre da enn å strikke? Egentlig er det umulig for meg å la være så strikke, har jeg funnet ut. Jeg har begynt på en lue med øreklaffer i Sublime som skal passe til den blå jakken jeg allerede har strikket, og det er gøy når det går fort og man raskt ser hva det faktisk er man strikker på. Babyklær er i så måte svært takknemlige.

Under er det bilder av de kuleste strikkepinnene jeg eier, samt sarisilkegarnet som jeg bestilte fra Mauds Garn for en stund siden. Tanken var å lage et skikkelig Bollywoodinspirert skjerf med masse glitter og perler, men jeg har ikke kommet så langt enda. Tror faktisk jeg bare strikket litt med garnet for å se hvordan det ville bli. Som vist under er fargene utrolig vakre - and right up my alley. Kanskje det er mulig å lage noe mer kreativt enn et skjerf, men jeg får se. Et vakkert Bollywoodskjerf er jo ikke å forakte, det heller, og det kan jo strikkes akkompagnert av Bollywoodhitssamlingen min, som absolutt ikke får komme ut når Mannen er hjemme. Men han er jo ikke hjemme hele tiden, da - heldigvis for Bollywoodhitssamlingen min.





Ingen kommentarer: