Sider

tirsdag 13. april 2010

Strikking i vårsola

Nå har jeg blitt ferdig med babyjakken jeg holdt på med i Hacho fra Du Store Alpakka. Jeg er fornøyd med fargene, men det ser ut som om det ene ermet er smalere enn det andre. Det vil sikkert bli bedre når jeg damper det skikkelig ned. Dessuten er knappene litt for langt nede, så halsåpningen krøller seg litt - men det er sikkert ikke noe en liten hempe ikke kan fikse. Ikke perfekt, med andre ord - men jeg synes den ser fin ut.

Og nå er jeg klar for nye prosjekter (eller å fullføre ting jeg allerede har begynt på...).


Dette er et skjerf jeg strikket og tovet til Storesøster for en stund siden, men som ikke fikk perler på før for en liten stund tilbake. Det er strikket i Pt2, og Storesøster har selv valgt ut fargen på både garn og perler. Heklekanten i glittergarn er en liten bonus og et must for jenter som krever litt glamour i hverdagen.





Det dukker nok opp flere bilder av saker og ting jeg har heklet, strikket eller brodert etter hvert, er jeg redd. Et prosjekt som jeg har holdt på med en stund er et babyteppe bestående av bestemorsruter. Har heklet nesten 40 ruter nå, så det vil med andre ord si at jeg er omtrent halvveis... Det blir spennende å se om teppet faktisk blir ferdig i det hele tatt, for det går veeeldig sent når man bruker heklenål nummer 2.5...

Ingen kommentarer: