Sider

lørdag 10. april 2010

Enda mer vårfølelse i hagen

Det var deilig å være ute i hagen i sola i dag! Og det er tydelig at plantene også trives nå som det har begynt å bli varmere ute. Bare ta en titt under:


Her er pynteripsen i ferd med å slå ut i blomst. Jeg har klippet av et par små kvister som jeg har tatt inn.


Bladene på hjertetreet har også nesten foldet seg ut. Utrolig hva litt sol og varme kan gjøre!


Løytnantshjertene har vokst ganske så mye siden sist jeg var ute i hagen. Det blir spennende når de vakre blomstene folder seg ut som små, rosa hjerter på en snor.


Nå dukker tulipanene, hyasintene, perleblomstene, krokusene og petuniaene for alvor opp i bedet. O fryd og salige glede!!


Jeg har flyttet en litt halvvissen hortensia ut på terrassen slik at den kan pynte opp litt der ute før jeg graver den ned et eller annet sted i bedet. Første innskytelse når været er slik som det er i dag er å kjøre av sted og handle inn massevis med planter. Erfaringsmessig er det ikke alltid det lønner seg, for temperaturen kan fremdeles dale til under null grader om natten - derfor har jeg plassert ut små påskeliljer som jeg pyntet inne med til påske og denne hortensiaen, som viser seg å være ganske så hardfør. Det er jammen deilig med vår!!!

Ingen kommentarer: