Sider

onsdag 23. februar 2011

En symfoni i hvit saus på en seng av terteskjell


Fru Hegemoni matblogger visst også litt. Bildet over viser nemlig resultatet av gårsdagens foreningsrett - dog forkledd som dagens middagsrester.

Ja - fruen går i Forening og er ikke redd for å faktisk kalle denne sosiale sammenkomsten som vanligvis finner sted en gang per måned ved sitt rette navn!

Siden fruen og de tre medsammensvorne besluttet at tiden var inne for å bringe mer eller mindre glemte matretter frem i lyset igjen på disse møtene var det selvsagt bare et tidsspørsmål før terteskjellene og den hvite sausen kom på bordet - særlig etter at det allerede hadde blitt servert både skalldyrkabaret i aspik og rødbetsuppe med spiralloff ved tidligere anledninger. Frekt akkompagnert av litt paprikapulver ble denne kulinariske bragden selvsagt en hit.

I dag nøt fruen og de to eldste rester mens Revisoren - som visstnok er allergisk mot fiskeboller i hvit saus - klokelig holdt seg på jobb.

Barnas dom? "Mamma, dette MÅ me bare ha igjen snart!"

Liker DU fiskeboller i hvit saus?

3 kommentarer:

moby@start.no sa...

Dette kan du lage til neste forening!!!!

Pia sa...

Jeg liker fiskeboller!
Og en sjeldden gang har jeg servert sånne terteskjell - ungene synes jo det er en delikatesse ut av en annen verden!

Shy B sa...

Hei!
Aspik kan eg hugse at mamma laga, og terteskjell er det lenge sidan eg har smakt.
Likar fiskebollar eg, helst i kvit saus med bacon, og den i tomatsaus ;)