Sider

onsdag 9. februar 2011

Bøker som gjør meg glad - del 1

Jeg tenkte at jeg skulle lage noen innlegg om favorittbøkene mine innimellom alt det andre jeg babler om og begynner med noen av favorittkokebøkene mine. Det er ganske fullt i hylla på kjøkkenet, så det er mulig jeg må stoppe innkjøpene av kokebøker for en stund, men akkurat disse er definitive must-haves.

Jeg fikk min tredje Sif Orellana-bok i posten i går (min første, Krudtugler og Kanelsnegle, var julegave fra Revisoren - lite ante han at han også ble nødt til å betale for de andre to når jeg først hadde fått smaken på Sif...), og den er - akkurat slik som de andre to - proppfull av deilige oppskrifter og nyttige og kreative tips til barnefamilier. Oppskriftene er lette å følge og ingrediensene er ikke umulige/vanskelige/ekstremt dyre å oppdrive. Bøkene er dessuten visuelt vakre, delt inn i tema og stappet med tips til kreative sysler og morsomme leker.

Et ekstra pluss er det jo at mange av oppskriftene er inspirert av Italia - og da særlig Toscana. StoreStoresøster gleder seg vilt til vi skal teste ut stracciatellaisoppskriften i Greven, Kammerjunken og Den Dragende Citronmåne. Jeg kjenner at mange av de deilige brødene og kakene frister meg mest. Vi har masse deilig mat og mange hyggelige hobbystunder å glede oss til, i alle tilfeller, takket være Sif Orellana.

Disse bøkene gjør meg glad og gir meg lyst til å kokkelere!

(Jeg har kjøpt mine bøker av Sif Orellana på capris.no. - et nettsted som er nesten like farlig som play.com...)

3 kommentarer:

Eple sa...

God idé å skrive om bøker. Bøker er jo noe av det bedre som finnes :)

Jeg har såvidt hørt om disse kokebøkene før, og den eneste grunnen til at jeg husker dem er de fantastiske titlene! Men nå fikk jeg jo et bedre og grundigere inntrykk av dem. Godt tips- så takk for det :)

Jeg lo veldig godt da jeg så innrømmelsen din vedrørende feil trylleformel!! Tenk om noen små trollmenn hadde fersket deg på den? he-he-he. Det er rart hva en runde med Zumba kan føre med seg... ;)

Venter spent på flere boktips/bokomtaler, eller for å si det rett ut; venter spent på alle dine kommende innlegg :)

Eple sa...

Apropos det å le godt: Likte også ideen din om å kle seg ut som Dawn French utkledd som Harry Potter! Ubetalelig!! :D

Pia sa...

Her i huset er det far og eldste sønn som er opphengt i kokebøker. Tolvåringen ønsket seg bøker av Gordon Ramsey til bursdagen...