Sider

mandag 25. oktober 2010

Lesestund og Aller kjæreste søster - i dobbel forstand

Storesøster og jeg måtte ta oss en kosetur på biblioteket på lørdag og kom hjem med "Aller kjæreste søster" av Astrid Lindgren (med illustrasjoner av Hans Arnold) for n'te gang. Både Storesøster og jeg elsker den boken! Husker jeg lånte den mange ganger selv da jeg var ganske mye yngre enn det jeg er nå, og både illustrasjonene og historien er like magiske i dag som den gang. Og nå skal altså Lillesøster også få lov til å ta del i denne magien. Storesøster er meget konsentrert og engasjert og tar oppgaven som litteraturformidler svært alvorlig (se bildene under). Det ser heldigvis ut som om Lillesøster liker godt å ligge i Storesøsters fang og la formidlingen skje. Dette beviser bare at god litteratur aldri går ut på dato og at den heller ikke har noen aldersgrense!









Ingen kommentarer: