Sider

onsdag 20. oktober 2010

Men den røde rettepennen til lektor Hegemoni tar ikke barselpermisjon...

Jeg er jo en skikkelig språknerd, og jeg har egen radar for språkfeil og stavefeil på både norsk og engelsk. Litt plagsomt til tider når hårene i nakken reiser seg i tide og utide fordi folk mishandler språket eller bruker det uvettig (tastefeil er selvsagt tilgivelig - jeg er da ikke helt perfekt på dette området, jeg heller...), men som oftest klarer jeg å la det passere. Når det imidlertid er snakk om produkter fra en klesgigant som den under klarer jeg ikke å dy meg og mener at man bør være ekstra flink til å sende teksten man skal trykke til korrektur et par ganger før man sender det til final print...

Jeg finner i alle fall tre feil her (noen er verre enn andre...) - men kanskje det er flere?

2 kommentarer:

MissLucy sa...

hmm, diary, non fat og everyday? Jeg er visst og en språknerd! Ville bare si at jeg liker bloggen din - ble tipset av din kollega Gry om at den muligens ville falle i smak hos meg, og det stemte jo!

hege sa...

Godt det ikke bare er meg...;-)) Du har selvsagt helt rett, Marie, på alle tre feilene du fant. Hyggelig at du liker bloggen min!