Sider

fredag 22. oktober 2010

Snøen som falt forleden dag

Jeg er ikke særlig glad i snø. Derfor ble jeg heller ikke videre blid av snøslapset som falt ned over oss i går og la seg på sjokkerte sommerblomster og diverse hagemøbler som fremdeles ikke har fått komme inn i varmen til vinterlagring. Jeg måtte faktisk gå så drastisk til verks som å finne frem tøflene mine mens Lillesøster fikk ekstra tykke raggsokker på (strikket av Oldemor).





Heldigvis lå denne boka i postkassen og ventet på meg, ellers er jeg redd for at dagen fort kunne blitt ekstra kald og mørk... Har allerede forelsket meg i The Perfect Christmas Jumper og Hearts and Bunnies Cardigan. Så mange fristende prosjekter, så liten tid...





Og så var det jo ekte forening om kvelden (da jeg endelig klarte å finne frem, sjokkert over min egen elendige stedsans...), med blomkålsuppe, spiralloff og rullekake inntatt i en deilig, varm stue, akkompagnert av lyden av strikkepinner og latter - så da ble visst ikke dagen så verst allikevel! Og selve bonusen var den deilige babytrøya som kveldens vertinne hadde strikket til Lillesøster i deilig myk angoraull. Fantastisk nydelig! Jeg gleder meg til å prøve den på;-)




4 kommentarer:

Lissie sa...

Ja snøen har tatt mange av oss på senga i år. Da er det kjekt å ha hobbyprosjekter å drive med inne. Så flotte og spennende de var de oppskriftene du viser fra boken. Og så nusselig babytrøye du fikk!

hege sa...

Ja, man skulle bare hatt mye bedre tid til alle disse prosjektene;-)) Men jeg håper inderlig ikke at det blir like mye snø som forrige vinter...

Unknown sa...

Likte den elg-genseren :) Hyggelig at du deltar i min give away.

Ha en hyggelig søndag kveld - ja selv med snø (her i København regner det bare)

Unknown sa...

Ikkje klar for snø nei, men flott bok :o)

Ha ei flottanes veka, med eller uten strikking ;o)