Sider

lørdag 18. desember 2010

Ingen jul uten...

... den oransje fuglen, som har fulgt meg helt fra jeg var bitte liten. En skikkelig syttitallsfugl, med andre ord, med deilig oransje "fjærdrakt". På bildet ser det ut som om den har fotlenke, så kanskje det egentlig er en jailbird (hahaha...). Fin er den, uansett - synes nå jeg - og det blir ikke skikkelig jul før den er på treet.

Nok en deilig fugl. Denne representerer all den flotte julepynten vi arvet etter Farmor Klara. Jeg simpelt hen elsker alle de fine julekulene, som har vært med på mang en julefeiring. Jeg kommer nok til å legge ut bilder av flere av dem.

Problemet er bare at når blitzen kommer på forsvinner en del av magien, på en måte. Jeg har jo gått på fotokurs og lært om lukker og blender og sånn, men jeg husker ikke så mye av det. Kanskje jeg rett og slett skal fotografere kulene i dagslys og se hva som skjer da.

Uansett, mens jeg drev og eksperimenterte litt med fotoapparatet den kvelden vi hadde pyntet treet hadde jeg plutselig tatt bildet under. Synes det ble ganske så fint, om jeg får si det selv.

Ellers er jeg på langt nær i rute før jul, men skal forsøke å ikke stresse meg alt for mye opp. Forslaget fra Revisoren er mindre blogging og mer effektivt, målrettet arbeid for å komme i mål til jul. Mulig at han har et poeng.

I dag står pepperkakehusbaking på programmet. Mulig vi slenger inn litt marsipanmekking også. Hvem vet. Jeg utvider uansett herved døgnet med et par timer nå før jul, sånn for sikkerhets skyld.

7 kommentarer:

Eple sa...

Hurra for fine julefugler og julekuler! Og bildekunsten din var jo fantastisk bra. Jepp- ser at fotokurset ditt bærer frukter :-)

Jeg prøver å bygge opp nok mot til å kaste meg ut i julehandelen.. Sukk. Vil helst bare være hjemme og sulle i dag... Må kanskje legge til et par timer i døgnet, jeg også ;-)

Ha en fin helg!

Green is the new Black! sa...

Sjarmerende "fengselsfugl" ;)
Har noen av de flotte gamle mercury fuglene her også,
men de har dessverre mistet sine tailfeathers så de ser litt
sad & sorry ut med et gapende hull i rumpa.
Kanskje jeg skulle pimpe dem med nye sjokkrosa lånte fjær...

hege sa...

Jeg har et par fugler med gapende hull hist og her, jeg også. Mulig lånte fjær er et alternativ;-))

Pia sa...

En oransje fugl på treet er bedre enn ti på taket! Eller hva man nå sier...
Ha ei fortsatt fin helg!

hobbyvimsa sa...

Hei høpp!!Kjempe fin blogg og mange kreative tips her ja:)Gøy at du vil være med på min Give away,masse lykke til!!velkommen som følger hos meg og håper du vil trives:)ha en flott førjulstid!!klem Linda:)

Frk.Vatland sa...

HEi og tusen takk for koselig hilsen hos meg:)

Det er noe med de minnene man har fra å være liten....Julepynt var noe spesiellt og jeg også har min favoritt som er så fælt, men måtte bare ha med på juletreet. Men det er en slik rosa/burgunder super stor kule som mamma hadde..syntes den var så fin og stor:) Hi
hi...
Koselig å ha tradisjon og minner på treet, det skal bære litt...

HA en fin juleuke og kos deg med baking!

Juleklem fra Brit Olaug

Anonym sa...

Fin fugl! Har også endel gamle gode favoritter som man må ha et nostalgisk forhold til for å se skjønnheten i. Din VAR jo fin. Ellers er det livebilde på perlekjedet nå (epla). Hilsen superselgeren. Kos dere med pepperkakebaking og utviding av døgnet!