Sider

torsdag 25. november 2010

Nyanskaffelser fra Oslo

Siden jeg ikke er verdens mest teknisk anlagte person og Revisoren er ute på jobboppdrag i Cornwall får jeg nøye meg med å vise frem det jeg og jentene mine shoppet med oss da vi var i Oslo for to helger siden. Det er flaut at jeg ikke har fått lagt ut bilder fra selve turen enda, men slik er det. Heldigvis er formen stigende nå, så forhåpentligvis kommer det mange innlegg fra denne fruen fremover. Man har nemlig store planer om en kreativ helg og har avtalt en date både med symaskinen (en meget forsmådd, liten Pfaff) og malerkosten - dog på hver sin kant. Jeg har rukket å male både barnestolen og kommoden to strøk, men jeg må nok se om jeg ikke kan få legge litt tapet på de stedene jeg hadde tenkt å gjøre det.

Nok om det (i denne omgang...).

Mer om Osloturen følger i et innlegg om litt, når jeg får orden på bildene. Tema for turen var uansett indulgence (det pleier å være det når vi drar på tur...), så vi lot oss friste av litt av hvert, vi. Storesøster fikk lov til å bestemme hva vi skulle gjøre og hvor vi skulle shoppe. Klok av skade styrte jeg derfor (med vondt hjerte, må jeg nødvendigvis legge til) unna Du Store Alpakka denne gang. Tror ikke verken jentene mine eller frøken K med den deilige, store beibimagen ville satt særlig stor pris på å vente på meg i flere timer mens jeg løpe begeistret rundt inne i garnparadis og strøk myke garnnøster mot kinnet. Det får jeg heller gjøre neste gang jeg er i Oslo.

But I digress...

Vi rakk å shoppe på Sprell, Accessorize og Le Palais des Thés før vi ble nødt til å prioritere det søte caféliv i stedet. Allikevel var alle de tre bondejentene som hadde tatt turen til hovedstaden superfornøyde med anskaffelsene. I tillegg til det som er på bildene under fikk Storesøster med seg et dukkeservisehobbysett og litt hobbysaker til StoreLillebror - og en bitte liten radiostyrt bil som visstnok var helt superkul og akkurat det han hadde ønsket seg, i følge mottageren. Godt vi ikke bare tenkte på oss selv...


Ørepynt til Mamma og Storesøster til julebruk (because corny is cool)

Hvit, myk bolero til Lillesøster og nydelige sko

Skulle gjerne hatt lignende sko selv, jeg... Elsker disse fargene!

Siden StoreLillebror er vår egen apekatt fikk han denne i gave. Ekstra glam med glitterstøvletter. Det liker vi selvsagt.

Den beste teen jeg har smakt på lenge! Smaker ekstra godt i Wik & Walsøe-koppen min.

Anskaffelser fra Le Palais des Thés. Mmmmmm!!!

SingSang-kort er i flittig bruk her i huset og anbefales på det varmeste til de som ikke har prøvd det enda. Passer særlig godt for de av oss som har en tendens til å bryte ut i spontan sang i tide og utide og gjerne leter etter en unnskyldning til å bruke lungene litt...

Lillesøsters nye favoritt. Thildeputen med massevis av spennende merkelapper, som jo faktisk er den mest interessante delen på lekene uansett.

Og så lover jeg at det skal komme flere bilder fra selve turen etter hvert - komplett med beskrivelser av turen og flere spennende avsløringer om hvor rød i toppen fruen var da hun endelig fikk satt seg ned i flysetet.

1 kommentar:

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

heihei! Så søt blogg du har, mange fine innlegg å lese nedover her. Takk for at du vil være med i lotteriet mitt, selvfølgelig vil jeg være med på ditt også! Gleder meg til å følge med deg videre.
GOD HELG i Heimen!