Sider

fredag 12. februar 2010

To begin at the beginning...

"Aller Anfang ist schwer" sier et sitat jeg har lest et eller annet sted. Tanken på en egen blogg har vært der lenge - men det har liksom bare blitt med tanken. Så får man se, da, om man kan klare å komme seg i gang og få noe ut av det...
Det jeg tenker å skrive om er vel egentlig saker som opptar meg - og slike blogger finnes det vel trolig tretten på dusinet av og vel så det. Men så er vel ikke hensikten min at flest mulig skal lese dette heller - men snarere heller å skrive litt om det jeg liker selv for min egen skyld og kanskje legge ut bilder av det som betyr noe for meg.
Det som opptar meg mest for tiden er det lille vidunderet som vokser og gror inne i magen min. Den lille beibien inni meg blir stadig større og sterkere, og sparkene og bevegelsene som kommer innenfra blir stadig mer kraftige. Det er utrolig å vite at et lite menneske vokser inni meg! Vi gleder oss masse til det blir på tide for dette lille mennesket å komme ut, for vi vet jo egentlig ikke hvem det er som gjemmer seg der inne.
Ventetiden bruker jeg til å nyte å være mor for de to barna jeg har fra før av og til å strikke litt. Jeg elsker også å lese, selv om jeg egentlig ikke har så mye tid til det akkurat nå. I tillegg jobber jeg - enn så lenge - som både lærer og frilansoversetter.
Og så gleder jeg meg til våren kommer. Jeg har sett spirene til både krokusen og keiserklokkene og vet at de gjemmer seg under snøen et sted.

Ingen kommentarer: