Sider

mandag 15. februar 2010

Strikkestrikke



Jeg elsker å strikke! Problemet er at jeg ofte har mange prosjekter på gang samtidig slik at det blir mange halvferdige plagg liggende (UFOs). Jeg her ofte tenkt på at et forsett for det nye året må være å få ferdig en del av UFO'ene, men jeg tror det bare må komme av seg selv. Det finnes alt for mange deilige garntyper, farger og oppskrifter der ute og jeg lar meg dessverre alt for lett friste.

Det nydelige, rosa garnet ble kjøpt på Uldstedet i København i høstferien for noen år siden sammen med de vidunderlige strikkepinnene av ibenholt. Det er ikke så mye som mangler på at cardiganen (fra boken Vintage Style) jeg holder på å strikke er ferdig, så dette bildet får meg til å tenke på om jeg muligens ikke burde gjøre en liten innsats for å faktisk få den ferdig...

Hodeskallepinnene og det spennende sarisilkegarnet kommer fra Mauds Garn. Jeg holder egentlig på med et skjerf, men har ikke helt bestemt meg enda for hvordan det skal se ut. Tanken er å muligens ta det helt ut med perler og paljetter og lage et ekte Bollywoodfyrverkeri. Fortsettelse følger, vil jeg tro;-)

Ingen kommentarer: