Sider

mandag 15. februar 2010

Kommer våren snart, tro?


Når jeg kikker ut av vinduet ser jeg bare snø og små, kalde kvister som stikker opp fra alt det hvite. Ungene har aket midt i blomsterbedet og ødelagt noen av buskene, så nå gleder jeg meg virkelig til jeg kan finne frem hageredskapene og sette i gang med å rydde opp etter den lange snøperioden - dersom snøen i det hele tatt forsvinner, da...

Hver vår venter jeg på at magnoliatreet mitt skal blomstre, men så langt har det kun skjedd en eneste gang, og da ble den eneste blomsten som dukket opp og foldet seg ut ødelagt etter et par dager av nabogutten som skulle ta en snarvei over til terrassen vår. Men kanskje det blir annerledes i år? Buskene begynner å gro såpass til at det ikke lenger går an å ta snarveien, så kanskje det kommer blomster på magnoliaen i år?

På slike dager som dette får man aller mest lyst til å lage seg et lunt reir i sengen og tilbringe resten av dagen der. Heldigvis vet jeg at etter vinter kommer vår, så når kaninen begynner å røyte er muligens våren i anmarsj. Men jeg satser jo på flere vårtegn enn det, som for eksempel snøklokker, krokus og perleblomster - samt helt snøfrie blomsterbed. Og kanskje noen plussgrader i lufta.

Ingen kommentarer: