Sider

mandag 15. februar 2010

Things I love






Jeg innrømmer villig at jeg liker ting og tang, og jeg omgir meg nok trolig med alt for mye dilldall - i alle fall i følge min mann. Men disse tingene gir meg stor glede, og det er ikke den faktiske summen på hver enkelt ting som er viktig - snarere heller den affeksjonsverdien disse tingene har.

De aller fineste gavene jeg har fått er gaver som ungene mine har laget til meg eller gaver som det ligger en bestemt mening bak. Jeg elsker dessuten å arve både møbler og pyntegjenstander, for da ligger det som oftest en spennende historie bak tingene også. I mitt tilfelle har jeg arvet en del møbler og pyntegjenstander etter besteforeldrene mine, noe som gjør at jeg får bevare ulike barndomsminner som henger sammen med disse sakene på en fin måte.

Da vi bygget huset vårt så vi for oss at det hele skulle ha et minimalistisk preg og holdes i grått og sort og andre nøytrale farger. Jeg må ha vært gal den dagen den beslutningen ble tatt, for jeg har ikke et minimalistisk bein i kroppen - så i stedet har vi endt opp med et hjem som er funksjonelt og praktisk, samtidig som fargene og dekoren får boltre seg. Visse kompromisser har jeg vært nødt til å inngå med min mann, men jeg er stor sett fornøyd med resultatet - selv om enkelte områder fremdeles har rom for forbedring (dvs. mer farge og diverse...). Selvsagt oppstår det av og til en del vennlige diskusjoner mht mitt valg av innredning og/eller dekor, men det er noe man (han) bare må lære seg å leve med;-)

Noe jeg heller aldri kommer til å få nok av er sko og garn. (Nok en kilde for frustrasjon for min kjære mann.) Jeg har en svakhet for røde sko, men lik en skjære samler jeg på skinnende farger i alle nyanser. Hodet mitt er dessuten alltid fullt av ulike strikkeprosjekter, og den digre garnhaugen formerer seg stadig. Men nå som jeg snart skal bli husmor på heltid vil jeg jo få tid til å strikke en del - eller?

1 kommentar:

Unknown sa...

Kan bare understreke at du ikke er minimalistisk i smaken din!

mvh,

Din mann