Sider

mandag 22. februar 2010

Strikkedilla? Jeg?

Jeg elsker å strikke og har mange prosjekter på gang samtidig, og ikke alle disse blir ferdige med det samme. Dette er et bilde av et prosjekt som faktisk ble ferdig, nemlig en lys lilla bolero til min datter. Jeg har strikket samme bolero til meg selv både i lys akva og grønnturkis, samt en lignende i lilla og gull, komplett med gullperler i heklekanten. Kjempegøy med strikkeprosjekter som faktisk blir ferdige også. Men en del av sjarmen med og grunnen til at jeg hamstrer garn og diverse strikkebøker er jo også fordi det er gøy å drømme om alle disse ferdige prosjektene samt selve prosessen med å få dem ferdig.

Min mann mener at jeg behøver mer disiplin i forhold til innkjøp og større kontroll på hva jeg egentlig trenger - men dersom man har en hang-up så er det ikke så lett å stoppe... Ryddet i deler av garnlageret mitt i går og oppdaget at jeg har enda mer spennende garn enn jeg var klar over, samt en del UFOs som er så godt som ferdige. Så nå mangler jeg vel egentlig bare disiplin nok til å gjøre dem ferdig...

Problemet er vel bare at de hadde deilig Sublime-garn på tilbud på min lokale garnbutikk, og det var alt for fristende til å klare å la være å kjøpe inn noe til beibien. Jeg skulle egentlig inn i garnbutikken for å lete etter en oppskrift på genser til min sønn, som synes at det er på tide at jeg strikker noe til ham også og som ønsker seg noe kult, men det er vel ikke akkurat Elias-genser man vil ha når man skal begynne i 1. klasse til høsten... Så det kan hende jeg blir nødt til å designe en egen genser til ham. Strikket en stilig genser med flammer og flammesprutende drage på for noen år siden til ham og det kan hende at det går an å modifisere det mønsteret litt. Aller helst vil han vel egentlig ha en genser med Darth Vader eller Yoda på, så jeg får se hva jeg kan klare å få til;-)

Planen er forresten å legge ut bilder av både halvferdige og ferdige prosjekter her etter hvert. Kanskje det kan inspirere meg til å faktisk gjøre ferdig noen av UFOene mine?

Ingen kommentarer: