Sider

torsdag 16. juni 2011

Puls, peoner og (snart) sommerklem

Endelig fikk jeg somlet meg til å ta bilde av pulsvarmerene jeg strikket da vi var på hyttetur Himmelfarthelga. De er strikket i myk alpakka og kjennes deilige på. Jeg la opp 35 masker på pinne nr 3.5 og strikket til jeg syntes de hadde fått passelig bredde. Etter at jeg hadde sydd dem sammen heklet jeg kant rundt den ene siden. Raskt og enkelt! De skal sendes til godtanta mi i Trøndelag som skal få dem i en vel forsinket bursdagsgave. Forhåpentligvis vil hun ikke trenge dem før i vinter, men det er jo gøy å gi bort saker man har laget selv - så da blir det ullpuls i gave i juni.

Ellers blomstrer de vakre peonbuskene jeg har fått i gave av svigermor, og en avkuttet peon eller to passer perfekt i et Norgesglass på bordet. Egentlig blir de så digre at det er mer enn nok med en om gangen, men det hadde jeg visst glemt da jeg plukket to stykker som var delvis utsprunget. Nå har de brettet seg ut som særs ekstravagante ballkjoleskjørt og står og viser seg frem i all sin prakt på kjøkkenbordet. Deilig!




Snart er det sommerferie her hos oss. Fredag er siste dag, og da skal de visst kose seg nesten glugg ihjel med både brus og kjeks. Ungene kommer hjem med all slags papirer, blant annet fine tegninger og malerier de har laget i løpet av året. Siden jeg liker det meste ungene mine lager henger jeg det selvsagt opp, som seg hør og bør.

Jeg tror StoreLillebror har malt en diger sommerklem (bildet over). Personen på maleriet har i alle fall enorme armer. Og så skinner solen fra skyfri himmel. Akkurat slik vil jeg ha det i sommer. Varmt og godt. Og masse klemming og kos. Ingen Kjeftemamma i sikte (Kjeftemamma har vært litt for ofte på besøk i det siste, er jeg redd... Liker ikke det - aller minst Kjeftemamma selv.)



Fruen tar ikke bloggeferie riktig enda, men det nærmer seg med stormskritt.

Og så er det jammen meg helg snart også. Og ute skinner sola!

2 kommentarer:

Heidi / I'm with Leia sa...

Super fine, god idé med hekla kant- alpakka er fantastisk så de blir hun så glad for :)

Unknown sa...

Grue meg litt te bloggeferien din kjenne eg...
Flotte pulsvarmere.

Og kor e mine manerer??!
Tusner på takk for det flotte hjertet og teen som fulgte med stoffet ditt :o)
Litt fjern ja, men definitivt ikkje utakknemlig ;o)