Sider

onsdag 8. juni 2011

Et lite glimt fra bibliotekets rikholdige hyller

Fruen klarte å lure til seg et eget rom til alle bøkene sine da huset ble bygget for ni år siden, og det er det rommet hun er aller mest fornøyd med. Skjønt, nå for tiden brukes det først og fremst av StoreLillebror, som oppbevarer og leker med Legoen sin der. Det er derfor både bibliotek og Legorom. Men det er helt greit. Fruen har nemlig ikke så mye tid til å lese akkurat nå. Men alle skattene mine står og venter på meg til jeg har tid til dem igjen. Imens nyter jeg synet av både gode, gamle venner og nye bekjentskaper. Og ser heller ikke bort fra at det kan komme bilder av selve biblioteket mitt (en dag det er litt mer ryddig...).

Mine kjæreste skatter, vil jeg tro. Blant annet en utgave av Fred fra 1905 (brannskadet på utsiden) og poesi kjøpt på et antikvariat på Jersey. Og så Shakespeare, da - min første utgave, som jeg faktisk har slitt litt ut.

Selvsagt elsker jeg Jane Austen!

En pikeroman fra 1931, arvet av Mormor. Hva er originaltittelen på denne, tro? Og ugla passer på. Også den arvegods, og helt perfekt inne på biblioteket!

Noen som kjenner dette igjen?

Og så er det fine illustrasjoner i boka også.
Ha en riktig belest aften!

Ingen kommentarer: