Sider

torsdag 20. oktober 2011

Du verden for en produksjon!

FOR en deilig høstferie det har vært! Masse tid til kos OG håndarbeide! Det kan Fruen like. Fruen er nemlig litt som Ole Brumm og sier ja takk til begge deler i de tilfeller dette er mulig. Fruen liker med andre ord å få både i pose og sekk. Og denne høstferien har altså dette vært mulig.

Etter noen avslappende dager hjemme med Lillesøster og høstferiefrie skoleunger dro hele gjengen på hyttetur til Sørlandet. Fruen hadde selvsagt pakket med seg haugevis med prosjekter, og for en gangs skyld ble det faktisk noe av en del av planene.

Ingen ting er som å sitte sammen med mann og barn og strikketøyet/hekletøyet + kaffekoppen foran en knitrende peis etter å ha vært ute på tur i frisk havbris.

Det går for øvrig an å strikke mens man sitter i bilen også, selv om Revisoren stiller spørsmålstegn ved nødvendigheten av å strikke over alt, selv når man er on the move. Til ham har jeg tre ord å si: Hans Nielsen Hauge - en mann som visste kunsten å multitaske.

Jeg husker fremdeles hvor fascinert jeg var da læreren fortalte at Nielsen Hauge strikket mens han gikk rundt omkring i Norge og forkynte. Eksotiske saker, med en mann som både kunne strikke OG gå samtidig. Så da må det faktisk være greit at jeg strikker mens vi kjører til og fra hytta. (Mulig jeg bør legge til her at det ikke var jeg som satt bak rattet på denne kjøreturen - det ville nok vært å trekke multitaskingen en smule for langt.)

Uansett, her er høstferiens strikke- og hekleproduksjon behørig fotografert (dog av det "dårlige" kameraet siden det gode fremdeles ikke har blitt reparert):

En fryd for øyet og sjela: FERDIGE arbeider (samt et ikke fullt så ferdig)

StoreLillebror har bestilt favorittfotballspillerens draktnummer på maskoten sin. Nå mangler bare armer og hale.

Øverst ligger en lang hals (som kan tvinnes to ganger rundt halsen) i gul alpakka til meg selv. Det under er et litt kortere skjerf, også det i alpakka - og det er en bursdagsgave til en kjær venninne. Begge etter oppskrift jeg fant i KK Jul.


Dette er en vest jeg strikker til Lillesøster. Superrask og superenkel - og superpraktisk nå i vinter.

Fruen krysser herved fingrene og håper at dette betyr starten på en meget kreativ høst og vinter.

Ingen kommentarer: