Sider

fredag 27. april 2012

Klappe kake søte

...det er visst det Fruen har bedrevet de siste par dagene. Med måleskjeen dypt plantet i sukkerposen, kjøkkenbenken full av all slags ingredienser og sin personasje trofast plassert i umiddelbar nærhet av sin snart utslitte mixmaster har Fruen formelig tryllet frem den ene kaken etter den andre.

Det er ikke så ofte det skjer, så derfor må det skrives litt om det her (pluss at et skrytebilde selvsagt har funnet veien til facebook). Men av og til imponerer Fruen seg selv. Hun blir imidlertid neppe noen kakeblogger med det første. Man er alt for ustrukturert på kjøkkenet til å kunne være det...

Bildet er av prøvekaken til kaken som skal lages til en kjære barndomsvenninnes konfirmant. Den egentlige kaken ble ikke fullt så fin - men den kan forhåpentligvis stæsjes opp med litt pynt. God er den uansett. Det ble testet ut opptil flere ganger i går av et nøye utvalgt testpanel.

Nå er det på tide å slenge seg på sofaen. It's hard to be a domestic goddess!

God helg, folkens!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Syntes den så kjempe flott ut jeg! :)

Hva slags kake er det?

Elisabeth, innerst i veien sa...

Utrolig kul effekt på toppen der. Smaker sikkert godt også. Det er bare å fortsette med kakeblogging.

Unknown sa...

But a domestic Godess you are! ;o)

Gooood helg snuppa!

Whitebite sa...

å herlighet!
hvordan har dette gått for seg da?
kaka ser jo helt fantastisk ut!!
mønsteret er jo helt rått!

god helg og klem!

Unknown sa...

God måren snuppa!
Eg fekk solgt litt ja, mest det eg har lakkert :o) Tida gjekk overraskande fort og i dag kjennes det ut som "ettervirkningene" begynne å slippe taket.

Eg ska faktisk værr med Rockefår og ha stand på Tou Scene 3. juni. Glede meg. Håpe eg ser deg der då ;o)

Eple sa...

Herlighet for et syn!! Min sønn sitter ved siden av meg nå- og han gisper etter luft mens han vantro utbryter; Er det en kake!!? Lag den, mamma!!!

Vi er begge mektig imponerte!! :)

Monica B. sa...

Den beste kaken EVER. Den ser fantastisk ut, men smaken er helt vidunderlig! Tusen takk for smaken ;)