Sider

torsdag 19. april 2012

Å lide for skjønnheten

Det ville nok være å ta for hardt i å si at det er dette som er grunnen til bloggetørken min - men det er i alle fall en av tingene jeg har bedrevet i det siste. På mandag, faktisk. Og det er vel ikke til å stikke under en stol at det i grunnen dreier seg om en plastisk operasjon. Men det er garantert verdt pengene, smerten og skammen (?) over å ha lagt seg under kniven dersom jeg blir kvitt de skjemmende og stadig (for hver fødsel) styggere åreknutene jeg har vært så heldig å arve etter min morfar.

Man må som kjent lide for skjønnheten, for å bruke en forslitt klisjé - men det var raskt overstått og relativt smertefritt, selv om Fruen var lettere mumifisert i nederste del av kroppen et par dager og fremdeles er rimelig øm og støl. Nå er beina et spennende, abstrakt maleri av ulike blå-, lilla- og gulnyanser. Men til sommeren kan man forhåpentligvis sprade rundt i badetøy uten å gremmes av sine egne bein. (Resten av bikinifasongen er en annen historie - men dersom den ikke blir forbedret gjennom iherdig fysisk aktivitet - som ikke er så veldig iherdig som den burde være... - skal IKKE den under kniven, selv om Fruen muligens har fått smaken på slikt.

For ordens skyld: jeg synes ikke synd på meg selv - for jeg har selv valgt å gjøre dette, og jeg er storfornøyd med resultatet allerede nå, selv nå som jeg fremdeles er hoven etter operasjonen! Så selv om StoreStoresøster sa: "Men Mamma, dette (altså åreknutene) er jo bare en del av livet og noe du må lære deg å leve med" så valgte jeg altså å la meg (delvis) styre av min egen forfengelighet. Sånn er det bare.

Like etter vel overstått operasjon, nettopp nybandasjert og lettere ør i toppen.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Det der såg lite behagelig ut og du får nå ein god dæsj medfølelse sjøl om du ikkje ber om det ;o)

Så bra at du e fornøyd :o)

Blir smashing nå må veta!

hege sa...

Takk for det, godeste Namaste;-))

Eple sa...

Helsikens, det bildet var dramatisk!! Håper du er kommet langt forbi det stadiet nå!?

Selv sitter jeg på kontoret og kaste lengselsfulle blikk ut vinduet. Det er ikke snakk om bikinivær, men jeg aner at kanskje kan være litt vår i emning der ute... håper jeg !

God helg til deg og dine!! :)

Unknown sa...

Værrsågod får eg sei då ;o)

I år e Retromarkedet på ein lørdag, fått med deg det? Då må du komma vettu :o)