Sider

mandag 26. september 2011

Fotballhelg og hekleaktiviteter

Denne helga har vært viet fotball og hekling. Ingen dum kombinasjon, det - selv om Fruen avsto fra å ta med seg hekleriet til søndagens fotballturnering. Da må det selvsagt være full fokus på det som foregår ute på banen og ikke på hekletøyet. Dessuten elsker Fruen fotballturneringer - særlig på dager det ikke regner!

Turen til arrangementsbyen ble også en fin opplevelse i vakkert høstvær, selv om bildene som ble knipset ut gjennom bilvinduet ikke akkurat yter motivet rettferdighet (Fruen MÅ få reparert godkameraet sitt!!).

Kjør bildefortelling:

Vakre Jæren. (Og nei, horisonten er egentlig ikke så veldig skakk...)

Ååååå!! Elsker det synet!!!

Første kamp ferdig spilt. Lettere rosa i ansiktet og fornøyd med resultatet.

Spenningen var selvsagt til å ta og føle på og tilskuerne ble revet med av stemningen. Obligatorisk pølse sto selvsagt på menyen.

Litt sliten etter kampen. Mulig han overdriver litt til ære for fotografen.

Og plutselig var det premieutdeling, og da var han ikke sliten lenger.
Og alle var enige om at det hadde vært en fin dag.


Og så litt skryt:

Denne karen har blitt til i løpet av helga. Han er ikke helt ferdig enda, så flere bilder kommer når armer og bein er på plass. Men jeg måtte bare ta ham med her siden jeg er superstolt over at jeg faktisk har fått til å hekle denne Kaptein Biff-kreasjonen helt selv! Måtte nesten det etter at Eple fristet meg med sin egenheklede utgave av Herr Nilsson uten å ta noe særlig notis av mine dårlig tildekkede hint om å hekle en til meg også i samme slengen.

Jeg har brukt bomullsgarn fra Nille og øynene har jeg kjøpt av Kaptein Biff. Jeg ser at jeg nok burde brukt en litt tynnere heklenål, så jeg planlegger å hekle en ape til i nærmeste fremtid. Fyllvatten viser litt for godt etter min smak - men det er jo heller ikke meningen at den ikke skal se håndlaget ut, så det spiller egentlig ikke så veldig stor rolle. Gøy var det i alle fall å hekle denne søte typen, og det skulle ikke forundre meg om jeg kommer til å prakke på folk aper til jul i år enten de vil eller ei...

Nå koser jeg meg med et digert Gravensteineple (som er den beste eplesorten jeg vet om), en god kopp kaffe og Billie Holiday på stereoanlegget mens Lillesøster tar seg en lur.

Husarbeidet venter og nytt kjøleskap er på vei. Så ble det knallrødt Gramkjøleskap på meg, tro? "One never knows, does one?" synger Billie i bakgrunnen.

Ingen kommentarer: