Sider

lørdag 19. juni 2010

Jeg strikker igjen!

Nå har jeg funnet frem strikkepinnene igjen etter et lite avbrekk der jeg har vært fullstendig hektet på hekling og en liten periode uten håndarbeid i det hele tatt (shocking!). Prosjektet denne gang er en liten kjole til Lillesøster som forhåpentligvis blir ferdig i tide til dåpen. Man kan da alltids håpe, i alle fall - og hvis den ikke blir ferdig i tide har jeg en kjole hengende fra da jeg selv var liten som vil passe perfekt (bilde kommer etter hvert). Jeg fant oppskriften i et fantastisk oppskriftshefte som jeg har arvet av min mor og som min Mormor brukte da hun strikket "Nyperose"-kjolen til meg. Heftet er trolig fra 1972 eller 1973, og det er flere av plaggene jeg godt kunne tenke meg å strikke, blant annet "Solgull", som jeg tenker å strikke i et ullgarn. Akkurat nå må jeg imidlertid konsentrere meg om "Nyperose", som jeg strikker i et bomullsgarn som heter "Bjørk". Jeg krysser fingrene for at jeg blir ferdig i tide...









5 kommentarer:

Anonym sa...

Hei! Jeg har en gang i tiden strikket "nyperose" kjolen og den er så nydelig! Vil gjerne strikke den igjen men har dessverre mistet oppskriften, og finner den ikke noen plass, er det mulig å komme i kontakt med deg og få en kopi av din (kan selvsagt betale). Finner ikke noe kontaktinfo på deg men du kan nå meg på tlf nr: 99 64 49 92. Hadde blitt veldig takknemlig!

Grethe sa...

Jeg ville også gjerne hatt det mønsteret.Kan betale for det

Unknown sa...

Hei hei
Jeg har kontaktet Sandnes Garn og de har ikke Nyperose-oppskriften lenger. Derfor googlet jeg den, og kom til deg :) Er det mulig å tigge etter oppskriften?

Grethe sa...

Vil du ha oppskriften av meg mener du?

Grethe sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.