Sider

onsdag 2. juni 2010

Ammetåke og kos

Det er ikke fritt for at man går rundt i tykk, tykk ertersuppeaktig ammetåke for tiden. Mye energi går med til å huske på hverdagslige gjøremål, som å pakke skolesekken og smøre skolemat til Storesøster og passe på å møte opp på foreldresamtaler i barnehagen (ikke alltid like lett å huske på...) - men det meste av tiden blir det masse kosing. Og selv om puppen ikke inneholder fløtemelk denne gangen heller tar vi oss god tid til amming, Lillesøster og jeg - så får heller villige sjeler hjelpe til med flaska når de måtte ønske det.

Lillesøster har for øvrig allerede stilt seg inn på behagelig døgnrytme og har sovet tungt og godt natten gjennom helt siden hun ble født, omtrent. Jeg må faktisk vekke henne om natten for å gi henne mat, og så sovner hun igjen like etterpå, mett og fornøyd, og våkner først igjen etter at jeg har fått resten av ungene av gårde på skole og i barnehage. Selvsagt gir hun beskjed når det er noe hun ikke er fornøyd med, men så langt ser det ut til at hun er en svært rolig sjel som ikke stresser seg unødig opp så lenge hun får nok mat og nok kos - og det siste skorter det i alle fall ikke på i denne heimen med råforelska storesøsken som bare vil klemme og kose på henne hele tiden.

Men det blir ikke fullt så mye tid til blogging, strikking og hekling som før - og det er faktisk helt greit. Akkurat nå er beibikos det aller beste som finnes og det jeg har lengtet mest etter helt siden jeg fant ut at jeg hadde nok et lite menneskefrø inni meg, og man kan alltids ta seg en liten omgang med garnet og strikkepinnene når Lillesøster sover dersom man skulle ønske det. Dessuten har jeg muligens klart å slite ut heklefingeren i løpet av de intense ukene med håndarbeid før Lillesøster kom til verden, så det er sikkert ikke farlig om jeg tar en aldri så liten pustepause...

Se så stolt Storebror er (og det er jammen ikke så rart, med en slik fin Lillesøster):



Ingen kommentarer: