Sider

mandag 24. mai 2010

Ut på tur - aldri sur: Lillesøsters første dager hjemme

Nå er det åtte dager siden vår vakre prinsesse kom til verden, og vi har fått prøvd oss litt på hvordan det er å komme hjem og ta fatt på hverdagen igjen. Heldigvis er Pappa hjemme sammen med oss, og vi fikk i tillegg noen helligdager i bonus slik at hele familien kunne kose seg sammen litt ekstra.

På fredag var Mamma og Lillesøster ute på tur med den nye vogna for første gang. Det virker som om kjøretøyet falt i smak, for Lillesøster sov hele tiden vi var ute og gikk. Hun sover i det hele tatt masse, men våkner og gir bestemt beskjed når det er på tide med mat. Mamma håper inderlig at det er nok melk denne gang og er fryktelig spent på hvor mye lillesøster har lagt på seg i løpet av langhelga. Det skal vi finne ut i morgen når vi tar en tur på helsestasjonen.

Jeg føler meg på mange måter litt som en førstegangsfødende, dog med en helt annen ro over meg enn jeg hadde første gang. Det er deilig å kunne koble helt ut og bare nyte lukten av ny beibi og kjenne på den intense lykkefølelsen som har lagt seg i hele kroppen. Storebror og Storesøster er like forelsket i den lille prinsessen som Mamma og Pappa er og må hele tiden kose og klemme. De får lov til å ta så mye del i stell og pass som de vil - men jeg tror Storebror gleder seg veldig til Lillesøster blir så stor at det faktisk går an å leke med henne. I mellomtiden må de nøye seg med å gi henne tutten hver gang hun spytter den ut og synge selvkomponerte sanger for henne om hvor fin hun er og hvor glad de er i henne.




Vakre Lillesøster. Hun sover mye, men innimellom gløtter hun på øynene sine og betrakter verden med nysgjerrig blikk.


Storebror er svært stolt og vil helst holde henne hele tiden.


Gavene har begynt å strømme på. Det er kjempegøy med både søte, små jenteklær og flotte blomster. Dette er nydelige, jentete blomster fra Mormor og Morfar og minner meg på at jeg må skaffe meg et syrintre - noe jeg har tenkt på i flere år.



Og en søt oppsats fra kollegene mine på Jåttå vgs.

Ingen kommentarer: