Sider

onsdag 5. mai 2010

Det spirer og gror

Til tross for at de helt store varmegradene uteblir ser det ut til at plantene trives i hagen min. Det er herlig å se vakre blomster titte frem og jeg gleder meg stort til jeg kan plante ut pelargoniene mine og gå til innkjøp av nye planter til krukker og kar. Imens nyter jeg skuet av det som allerede befinner seg i hagen min.


En liten Trøndervenn som kom med bil i fjor høst, courtesy of tante Ruth.



Pynteripsen blomstrer i vakkert rosa.


Løytnantshjertene er i ferd med å slå ut i full blomst. Jippi!!


Hjertetreet tar seg fint ut med litt sol gjennom bladene. Det har sett litt pjusk ut, men heldigvis virker det som om det kommer seg.


Great expectations: er dette endelig en blomsterknopp jeg skuer på magnoliatreet mitt? Forblåste Jæren er vel neppe det rette stedet for denne planten, men man gjør da et forsøk, for den som intet våger intet vinner - og magnoliatrær minner meg om våren i London.

Det er jammen gøy med hage og blomsterbed!

Ingen kommentarer: