Sider

tirsdag 29. november 2011

I startgropa

Fruen har fått vasket og pyntet litt i heimen i dag. Alt tar liksom så lang tid når man har et lite vedheng som vil leke litt og leses for innimellom. Men noe blir da gjort - og så får vi koset oss masse, da.

Lillesøster skal få kalender for aller første gang. Da må vi gjøre litt stas på det og kjører pakkekalender på trappegelenderet, komplett med plastgranbar kjøpt til halv pris rett etter jul for x antall år siden. Gavene er heller ikke så alt for dyre, heldigvis. Det var en liten svipptur til Ikea og vips! så var de i boks. Det blir mye tøyfrukt og tøygrønnsaker, for å si det slik... Men vi får satse på at det faller i smak. Gavene er uansett svært dekorative der de henger og er en fin måte å holde seg oppdatert på hvor mange dager det faktisk er igjen til jul.



Inne på gjestetoalettet henger det en litt sliten magnoliagren. Den ble tatt inn da en av StoreLillebrors venner så elegant hoppet midt oppi det dyrebare magnoliatreet mitt (ja, jeg er veldig redd for det!) for et drøyt år siden og knakk den av og har fungert som pyntholder siden (grenen, altså - ikke vennen til StoreLillebror). Planen er å male den, men jeg har visst ikke kommet så langt.

Nå til jul har de stilige lyspærekulene jeg og StoreStoresøster laget i fjor fått komme frem og de har fått selskap av små bling-bling fugler.

Under en liten detalj fra skjenken. Glitterdyr fra Butik NØ i København. Deilig med litt bling!

Det blir med andre ord ikke så mye hvit pynt i Fruens hjem i år heller, er jeg redd...

1 kommentar:

Eple sa...

Masse fin julepynt her- hva skal man med hvit pynt når man kan pimpe opp et hjem og et hjerte med masse glitter og bling!!? Jeg liker det jeg ser!

Spennende med kalender for første gang! Jeg har en "pakke-inn 48-små-gaver-date" med Eplekjekk i kveld. Alltid i siste liten her i huset :) Vi har gledet oss til å få kalender på plass, og kjøpte inn litt smått i Stockholm, men har mistet litt piffen nå: Ungene har fått 2 kalendere hver av besteforeldre allerede- og jeg er motstander av at ungene skal drukne i kalendere og gaver i adventstiden...

Hm? Vi vurderte derfor å kutte ut vår kalender i år, men det klarer vi visst ikke! Det blir bortskjemte unger i år! Vi får huske å plage dem litt- slik at det jevner seg ut! :)

Ellers: Jeg hadde også Colargoltapet på rommet mitt!! Gode minner, ja! :)