Sider

torsdag 15. juli 2010

Flere prosjekter på gang...

Jeg kjenner at skapertrangen river og sliter i fingrene, og nå som jeg har fått meg en liten prinsesse som elsker å sove og som forhåpentligvis er like pynteglad som som mor og sin storesøster satser jeg på at hun vil sette pris på å få søte, små kjoler som jeg har laget etter hvert.

Kjolen jeg strikket til dåpen ble (selvsagt) ikke ferdig, så den får bli med meg på ferie sammen med det meget arbeidskrevende heklede vognteppet jeg kjøpte i London i november i fjor. Man har ikke like god til til å sitte på rumpa og strikke/hekle lenger som da man var høygravid og ikke kunne ta seg til så mye annet, så man er ikke så effektiv på håndarbeidsfronten lenger - ei heller på bloggefronten - men det kan selvsagt ta seg opp etter hvert.

Uansett - jeg har nettopp kjøpt meg en bok med flotte mønstre i ("Making Children's Clothes"), og sammen med den jeg allerede har liggende ("Barn igjen") satser jeg på at de gir meg tilstrekkelig med inspirasjon og at muligheten byr seg til at jeg kan få sydd litt - forhåpentligvis ute på terrassen i solskinnet (man er da evig optimist). Det er så mange kreative bloggere der ute som inspirerer meg - blant annet fru Jippiyes - og det er ekstra gøy å kle barna i plagg man har laget selv og som det ikke finnes maken av. Dessuten har symaskinen min stått litt ensom og forlatt litt for lenge ved siden av skrivepulten min og trenger nok snart litt TLC.



Ingen kommentarer: